Voor Nationale Nederlanden ontwikkelde Powerplant een toekomst gericht hospitality concept voor de Eventspace. Deze ruimte is onderdeel van de prijswinnende workplace omgeving in de Haagse Poort in Den Haag. De eventspace is bedoeld om de ambities van NN te tonen en evenementen in house te laten plaatsvinden. Met een F&B aanbod dat de voedseltransitie omarmt en uitbeeld. Om aan de ambities te voldoen is er een 100% plantbased menu ontwikkeld in samenwerking met Join Program.
Catering zonder impact op de wereld. Een food concept met de kleinste foot/d print in de bedrijfscatering van Nederland. De uitgangspunten?
100% plantaardig, 80% lokaal (uit Nederland), no food waste, no disposables, no single use plastic, composteerbaar verpakingsmateriaal, zero emission.
Het assortiment bestaat uit 8 vaste herkenbare streetfood/fingerfood iconen. Elk icoon biedt een eigen ervaring en eetmoment aan. Deze zijn handzaam, feestelijk en makkelijk staand te eten. De invulling daarvan (smaken en ingrediënten) is verrassend, gezond en varieert per seizoen, kwartaal of maand. Er is dus weinig keuze in het menu, maar er zijn wel veel mogelijkheden in grootte en verschijningsvormen, passend bij allerlei type events.
In nauwe samenwerking met het NN projectteam, architect Fokkema & partners en branding agency Silo is er een concept opgeleverd die de tongen losmaakt en inspireert. Elk detail en manier van werken is nauwkeurig doordacht en bestaande methoden zijn ter discussie gesteld. Dit heeft onder andere geleid tot een innovatieve manier van produceren en uitgeven die waste tegengaat en tijd bespaard.